fredag 15 mars 2013

Buzzar om Valio Onni

Jag deltar för tillfället i en kampanj inom Buzzador för Valio Onni. Kampanjen innefattar gröt- och vällingsorter så under de närmsta veckorna ska vi testa på olika alternativ inom dessa. Är du inte bekant med buzzador eller vad det innebär att buzza en produkt kan du gå in här, om ni sedan själva vill börja Buzza så kan ni skriva in Shantina som rekryterare eller klicka på länken.
Personligen gillar jag detta sätt att "göra reklam på" eftersom man får testa på nya produkter samtidigt som man får ge ärliga åsikter om produkterna. Att vara en buzzare kostar inget och det finns inget tvång att man måste buzza om alla kampanjer man erbjuds. Valet är helt ens eget.

För denna kampanj fick jag ett presentkort tilldelat mig för att kunna köpa hem produkterna. I onsdags fick jag äntligen presentkortet på posten och det tog inte länge innan produkterna fanns hemma hos oss. Det här är vad vi hade att välja mellan:

Till höger står grötportionerna:
  • Äpple-havegryn
  • Lingon
  • Hallon-blåbär
  • Hallon-havregryn
  • Fyra sädeslag
Vi köpte hem de fyra sädeslagen och hallon-havregryn grötarna. Jag valde bort de andra bärsorterna eftersom de har tillsatt fruktsocker i sig och äpple-havregrynen valde jag bort eftersom både Tobbi och jag reagerar på äpple (Tobbi som allergi och jag med magknip). I innehållsförteckningen står det att även hallon-havregryn innehåller äppeljuice, så jag har tänkt att den får bli vårt första test för att se om Tilde reagerar på äpple eller inte. Om Tilde inte reagerar på äpplena i produkten så kan jag tänka mig att pröva fler av sorterna men onödigt att köpa hem fler smaker i det här skedet då jag inte vet om vi vill prova dem eller inte.

Till vänster står vällingsprotionerna:
  • Morot-potatis
  • Havre
  • Ris
  • Majs
  • Fyra sädeslag
Vi tog hem av alla sorterna. Vi har redan tjuvstartat lite med majs- och havre vällingarna. Majsen äter hon nog, men verkar kanske inte helt såld över den. Havren däremot är en stor favorit som hon glatt klunkar i sig.

Vi ska som sagt testa vidare här så det kommer troligen upp både ett och två inlägg om det här i framtiden. Men den här kampanjen kunde nog inte komma mer lägligt då det blivit dags för oss att vänja Tilde bort från amningen och introducera frukost åt henne. Tanken är att hon ska äta välling på morgonen och grötportionerna tar vi sedan som kvällsmål på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar